fyzioterapeut - Silvia HLETKOVÁ
gsm: +421 903 196 193
e-mail: silvia@vitalitysh.sk

Obrancov mieru 354/32 • Dubnica nad Váhom

(zástavka Kolonky budova Kamonu)

Čo vytvára krásne zladené telo? Všetko to začína v silnom centre.

Jedná sa o jeden z najúčinnejších cvičebných programov zameraný na rovnomerné vyváženie povrchových a hlbokých svalov ľudského tela, udržanie telesnej kondície, zlepšenie pohybového aparátu ako aj zdokonalenie správneho postoja i pohybovej koordinácie.

Cvičebný systém je predovšetkým zameraný na vytvarovanie a spevnenie partií strednej časti tela, ale aj na natiahnutie a posilnenie iných svalových skupín tela. Vaše svaly nebudú rásť do šírky, naopak nadobudnú dlhý, štíhly tvar. Keďže ide o pohybovú metódu, kde je úzke prepojenie tela a mysle, rozvíja sa pri nej schopnosť uvedomenia si telesného pohybu, čo má zas za následok kvalitnejšie precítenie práce jednotlivých svalov. Veľký dôraz sa tiež kladie na správne dýchanie.

Pilates

Pilatesove cvičenie sa ako jedno z mála sústreďuje na hlboký svalový stabilizačný systém, teda na malé neviditeľné svaly, tzv. hĺbkové, ktoré držia našu kostru.

Riadi sa šiestimi základnými princípmi – koncentráciou, kontrolou, centrom tela, plynulosťou, presnosťou a dýchaním a pomáha vytvoriť silné brušné steny.

Cvičenie posiluje chrbtové svalstvo, ktoré zabráni bolestiam v krížoch a udržuje svaly panvového dna spevnené.

Ďalej upravuje dýchanie. Pohyby sú kontrolované, žiadne trhanie a švihy, ktoré môžu spôsobiť poškodenie šliach a väzov

Cvičenie PILATES môžu cvičiť ľudia všetkých vekových kategórii, od detí až po seniorov, fyzicky aktívny, ale aj úplní začiatočníci, muži i ženy. Je vhodné aj pre tehotné ženy a mamičky po pôrode, ľudí s nadváhou, či s chronickými bolesťami chrbtice.

Odporúča sa aj ako pokračovanie rehabilitačnej liečby a využívať ho môžu aj ľudia s rôznymi problémami svalových disbalancií, či jednostranným zaťažením svalových skupín.

Pilatesova metóda je účinnou prevenciou osteoporózy a inkontinencie.